چکیده :
ترجمه ماشینی :
در پایان نامه خود متعهد شدم که رابطه بین اخلاق و هنر (زیبایی شناسی) را از طریق تحلیل رابطه بین فلسفه کانت و شعر والاس استیونز بررسی کنم.
من در تحلیل خود بر مفاهیم استعاره، که در اشعار استیونز تجسم یافته است، و چیز در خود، که توسط کانت در پیشبرد نقد عقل محض تصور می شود، تمرکز می کنم.
من استدلال میکنم که، تا زمانی که متوجه نشویم که شیء فی نفسه استعارهای از وضعیت انسانی است و آن استعاره شامل و بیان کننده بازنمایی چیزهایی است که نه پدیدههای طبیعی، بلکه به معنای انسان بودن را توصیف میکند.
در تقابلهای دوگانهای که غالباً گریبانگیر مطالعات مدرن اخلاق و هنر میشود: تضادها، برای مثال، بین حقیقت و تصاویر آن، خوب و زیبا، روح و جسم، و مفهوم و محتوا.
هدف من در غلبه بر این دوگانگی هاست که نشان دهم که هم فلسفه کانت و هم شعر استیونز اخلاقی و زیباشناختی هستند.
بنابراین، در تلاش برای نشان دادن رابطه بین فلسفه کانت و شعر استیونز، در طول مطالعه خود بر تفاوت اساسی بین فلسفه و شعر یونان باستان، از یک سو، و مفاهیم و تصاویر کتاب مقدس، از طرف دیگر تأکید می کنم.
دیگر.
زیرا من استدلال میکنم که تنها زمانی که واقعاً درک کنیم که فلسفه کانت و شعر استیونز منشأ کتاب مقدسی دارند، هم از نظر هستیشناختی و هم از نظر تاریخی، در موقعیتی قرار میگیریم که رابطه اساسی بین اخلاق و هنر در مدرنیته را توضیح دهیم.
.
در مجموع، از طریق تجزیه و تحلیل آثار کانت و استیونز، من متعهد می شوم که نشان دهم، همانطور که اعمال اخلاقی ما باید خلاقانه باشد تا واقعاً اخلاقی باشد، آفرینش های هنری ما نیز باید بنیادی ترین ارزش های اخلاقی ما را درگیر کنند.
تا آنها واقعا خلاق باشند
in my dissertation i undertake to examine the relationship between ethics and art (aesthetics) through an analysis of the relationship between the philosophy of kant and the poetry of wallace stevens.
i focus, in my analysis, on the concepts of metaphor, as embodied in stevens poems, and the thing-in-itself, as conceived by kant in advancing his critique of pure reason.
i argue that, unless we come to see that the thing-in-itself is a metaphor for the human condition and that metaphor involves and expresses a representation of things that describes not natural phenomena but what it means to be human, we will continue to flounder in the dualistic oppositions that often plague modern studies of ethics and art: the oppositions, for example, between the truth and its images, the good and the beautiful, the spirit and the flesh, and the concept and the content.
it is in overcoming these dualisms that i aim to show that both the philosophy of kant and the poetry of stevens are at once ethical and aesthetic.
in undertaking to demonstrate, then, the relationship between the philosophy of kant and the poetry of stevens, i underscore, throughout my study, the fundamental difference between ancient greek philosophy and poetry, on the one hand, and biblical concepts and images, on the other.
for i argue that it is only when we truly grasp that the philosophy of kant and the poetry of stevens are biblical in origin, both ontologically and historically, that we will be in the position to account for the fundamental relationship between ethics and art in modernity.
in sum, through an analysis of the works of kant and stevens, i undertake to show that, just as our ethical actions must be creative in order for them to be truly ethical, so must our artistic creations engage our most fundamental, ethical values in order for them to be truly creative
نویسنده :
Jason Andrew Hoult
منبع اصلی :
https://yorkspace.library.yorku.ca/xmlui/handle/10315/35854
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Religion; art; ethics; history; modernity; European thought; Kant; Wallace Stevens; philosophy; poetry; morality; metaphysics; metaphor; aesthetics; Bible; religion; ancient Greek philosophy; ancient Greek poetry; mythology
توضیحات فیزیکی اثر :
431 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی